SEIKLUSED SILMAPIIRIL

Lõvikutsikas ja Hiireke

SEIKLUSED LAEVAGA 2017
PORVOO (SOOME), ST.PETERBURG (VENEMAA) JA HELSINGI (SOOME)

Mitme laevaga reis:
23.08.2017 - Tallinn > Helsingi > Porvoo
23.-25.08.2017 - Porvoo > Helsingi > St.Peterburg > Helsingi
26.08.2017 Helsingi > Tallinn

finland 640

Peagi jõudsime sadamasse, kus tervitas meid St Peterlain`i laev „Printsess Anastasia“. Laev peaaegu samasugune nagu Rootsi vahet sõitev laev, ainult värviline. Suundusime kajutisse oma kompsusid viima ja siis kiiresti laeva uudistama. Õhtune kontsert laeval ei olnud suurem asi, mõtlesime, et venemaa uhkus ja toredus kajastub ka kontserdis. Aga oli selline rahulik muusika õhtu, kuid siis äkki….Vaatame, et laeva kapten tuleb ka rahva sekka ning paljud lasid end kapteniga pildistada. Melle sättis end ka kohe kapteniga pildistama, ilus jäädvustus-laeva kapteniga pilt. Järgmisel õhtul vihtus ka see sama kapten rahvaga tantsu lüüa, vot seda ei olnud silmad ka enne näinud, et kapten inimestega tantsu vihub.

DSC 0247

2. REISIPÄEV
VENEMAA, ST. PETERBURG

Peterburis laeva pealt maale suundudes ei oodanud meid pikk koridor mida mööda sujuvalt oleks laeva terminali pääsenud vaid kärutati kohale ratastega trepp nagu lennuki trepp.

DSC 0284

Mida mööda libedas vihmasajus pideme laskuma. Peterburgijõudes oli meil esimesel päeval plaanis külastada Peterhoffi e. Petrodvoretsi, kus pidi olema ilus park ja ka purskkaevud. Kuna vihma kallas oavarrest jäi see pargi külastuse plaan järgmiseks päevaks. Otsustasime otsida üles kaubatänava Nevski Prospekt. Buss viis meid laeva juurest ilusti Iisaku katedraali juurde ja sealt pidime edasi minema linna kaema. Otsustasin, et kultuuri programm peab ka olema ja Iisaku katedraali peab ka külastama. Melle ja Rein punnisid veidike vastu, et nemad ei tule. Aga kuna õues sadas nagu oavarrest siis ei jäänud neil muud üle kui meie kultuuri programmiga ühineda. Iisaku katedraal on suur ja võimas kirik. Kuna olin külastanud seda kirikut juba mitmeid kordi, on see ikka ja jälle huvitav vaatamisväärsus. Nii suur ja võimas katedraal. Venemaa linnapildis on palju ülekullatud kuplitega kirikuid ja pühakodasid, mida meie harjumuspärases linnapildis on harva näha.

DSC 0264

DSC 0286

Kolasime ühest poest sisse ja teisest poest välja, Melle ja Rein ostsid palju, palju magneteid. Melle vaesake oli juba suure koti all lookas, aga magnetitest ei saanud aga mitte kunagi küllast. Huvitavad olid ka venemaa jäähoki meenete pood ja venemaa jalgpalli koondise pood. Sealt sai ka Melle kotti raskust juurde hangitud, et trenn ikka linnatänaval asja ette oleks. Muidu peab veel lisaks õhtul jooksma minema, kui päevane kandam liiga kergete killast on. Ja kuhu sa ikka võõral maal paduvihmaga silkad, pigem juba rasket kandamit tassida ja kilokaloreid nõnda põletada.

Eestis olles kuulsime tuttavate käest, et Peterburis on väga kallis kõik söök restoranis, et jää või nälga. Kuid kohapeal selgus, et süüa saab ka väga hästi Stalovajates- ehk sööklates. Nõuka-aegsed sööklad täis rahvast ja maitsvat toitu ning hind ka taskukohane. Miks peab siis sama toitu restorani sööma minema, vot ei mõista. Meie igal juhul jäime Stalovaja toiduga väga rahule.

Ööseks suundusime tagasi laeva kajutisse magama ja puhkama. Ei olnud sellel õhtul laevas ei kontserti  ega midagi vaatamist väärt tegevust. Olime väsinud, jalad märjad ja suundusime kiiresti narile pikutama. Väga hea oli päevasest tallamisest omi koibi pikalt välja sirutada.

3. REISIPÄEV
VENEMAA, ST. PETERBURG

Ärkasime hommikul vara ning suundusime laevale sööma. Aknast silmasime, et päikegi piilub pilve vahelt ning tõotab tulla ilusam päev kui eelmine. Seega suundume Peteroffi, et minna vaatama Venemaa tsaariaegset purskkaevude rajatisi. Kõht täis, seljakotid selga ja matk algas Baltiski vaksali poole, et sealt edasi rongiga Peterofi minna. Raudtee jaama jõudes selgus, et järgmine rong viib meid alles kell 16.00 Peterofi poole, siis me ei jõua ju enam kuskile.

Kiiresti leidsime info, et Peterofi saab ka bussiga mis väljb rongijaama eest. Pikk, pikk bussijärjekord seismas uudistavaid turiste, et jõuda Peterofi purskkaevusid vaatama. Seisime seal sabas pool tundi. Veereski pisike LAS buss ette ja meie peale enam ei mahu. Järgmine buss väljub poole tunni pärast.

DSC 0299

Mis asja, pool tundi veel seisame, mitte mingil juhul! Ning pressisime end ka bussi. Bussis oli mega rahvas, kõik seisid kuidagi moodi üksteis najale toetades. Niimoodi sai viimati Türgis bussiga sõita, nüüd siis jälle. Väga huvitav kogemus. Bussijuhil suurte aukudega dressipüksid jalas ja muudkui saadeti raha tagant ette, et bussisõidu eest tasuda. Bussijuht ise kimas suitsu ja ladus aga rahatähti enda kõrval asuvasse sahtlisse. Vahel saatis pileti tagasi, vahel aga mitte. Ju ta niiviisi lõpuks omale uued dressipüksid jõuab ka hankida. Meil Reinuga tekkis juba idee, et tuleme ka Peterburi bussijuhiks, niimoodi saaks paari aastaga maja katuseraha kokku.

Selliselt sõites siis Peterhofi poole sõitsime. Kui keegi peatust soovis, kisas täiest kõrist, et astanofkat vaja. Tagumised uksed tehti lahti ja inimene vupsas tänavale.

3. REISIPÄEV
VENEMAA, PETEROF

Peterhofi jõudes ootas meid ees uhke purskkaevudega park. Jalutasime seal, tegime põnevaid pilte ja suundusime peapargi poole pileteid ostma. Melle ja Rein arvasid, et nemad lähevad otsivad parem magneteid ning neil on kultuurist küll saanud. Mina koos lõvikutsikaga suundusime pargi poole.

DSC 7551 T

DSC 7588 T

Võimas on see park küll oma purskkaevude ilu ja pügatud põõsastega. Tegime mõningaid ilupilte. Jalutasime mererannani välja ja istusime kivile jalgu puhkama.

DSC 0302

Meile lähenesid kohalikud varesed ja hakkasid omale ka lõvikutsika võileiba nuruma. Mulle tuli meelde, et kotis on mul veel hommikusi saiakesi ning võin need varestele toidupooliseks anda. Nii me siis toitsime seal vareseid ja vaatasime kella. Peab hakkama liikuma väljapääsu poole, et seal Melle ja Reinuga jälle kokku saada ning teekonda jätkata.

LOE LISAKS ERALDI SEIKLUSED RONGIGA 2017 VENEMAA

DSC 0321

Seekord sõitsime rongiga linna poole tagasi. Tulime ühes peatuses maha ning sõitsime veel metrooga ka mitu peatust edasi.

DSC 0323

DSC 0337

Kuni suundusime maa peale ja näe paistiski eemalt meile tuttav Iisaku katedraal, kust buss meid laeva poole tagasi viis.

Peagi tõmmati laeva ankur üles ning laev suundus Helsingi poole tagasi. Meil oli plaanis veel terve päev Helsingis ringi kolada. Möödusime laevaga ühe võimsa silla alt läbi. Lähemalt selgus, et see oli sild, mis oli kahekordne ja tasuline kõikidele autodele mis mööda seda teed kiirustasid. Lähemalt kaarti uuridas nägime, et selline sild võimaldab autodel kiiresti ümber Peterburi sõita ning seega oli selline luksus ka maksustatud.