SEIKLUSED SILMAPIIRIL

Lõvikutsikas ja Hiireke

estonia 640finland 640russia 640

SEIKLUSED LAEVAGA 2017
PORVOO (SOOME), ST.PETERBURG (VENEMAA) JA HELSINGI (SOOME)

Mitme laevaga reis:
23.08.2017 - Tallinn > Helsingi > Porvoo
23.-25.08.2017 - Porvoo > Helsingi > St.Peterburg > Helsingi
26.08.2017 Helsingi > Tallinn

estonia 640

Seekordsel reisil oli meil plaan minna Peterburi. Kuna sinna sai ka laevaga nagu Rootsigi, siis otsustasime üheskoos Melle ja Reinuga ükskord talvel, et lähme viisavabalt venemaa avarusi vaatama ja nõukogude ajastu  hõngu nuusutama. Samuti lõvikutsikas polnud mitte kordagi elus külastanud venemaad, tuli see huvitav reis ette võtta! Reisi broneerisime lausa neljaks päevaks: esimene päev Soomes, teine ja kolmas päev  Peterburis ning neljas päev jällegi Soomes.

finland 640

1 REISIPÄEV
SOOME, PORVOO

Esimese  päeva varahommikul sõitsime laevaga Soome. Soomes külastasime Reinu ja Melle tuttavat, kes meid autoga vurinal viis külastama Porvoo linna. Porvoo linn asub jõe ääres ning linna ilmestavad pruunid puitmajakesed jõe kaldal ning munakividest kitsad linnatänavad.

DSC 7348 T

Samuti oli suur ja võimas kirik ehitatud kõrgele künka otsa ja kitsad linnatänavad olid korratuid munakivimustreid täis. Siiapoole, sinnapoole sinka – vonka, üks suurem kivi, teine kõrgem kivi, mõni madalam kivi, mõni kivi hoopis puudu. Selline korratu munakividest tänavad ja platsid. Võrreldes Tallinna kivitänavatega, mis on filigraanselt joonlaua ja loodiga paika sätitud ja mida iga aasta jällegi paika kalli raha eest sätitakse. Tundub, et saksa täpsus on nuhtlus eestlastele, kõik peab olema täpselt paigas ja ei miskit nihkumist ei tohi olla. Porvoos olid kõik kivitänavad nii nagu nad olid kunagi vanasti laotud ja nõnda seisid nad tänapäevalgi.

DSC 0213

Külastasime Tai restorani, kus sai end kurguaugni täis pugida ja seda kõike ühe rahatähe eest, mis oli kümme euri. Ikka riisi ja sushisid, nuudleid ja magushaput kastet, kõik oli ülimaitsev ning püksirihma andis ka lõdvemale lasta. Nõnda me sealt siis ükskord välja veeresime.

DSC 0216

Edasi suundusime Porvoost veel kolm kilomeetrit edasi, mingi maakoha poole, kus pisut rikkamad inimesed elasid ja oma häärbereid looduse rüppe peitsid. Ühte sellist õnnestus külastada ka meil. Ei tea jah kuidas meie eestlased siis halvemini oma tööd teeme, et me oma palga eest ei suuda sellist häärberit omada.

DSC 7388 TDSC 7413 T

Kaks korrust, oma paadisadam, paat, auto, suur saun, suurepärane vaade lahesopile ja kosutav männiõhk.

DSC 7427 T

Istusime lahesopi kaldal, maitsesime perenaise imemaitsvat mustikakooki, ilm oli ilus päikseline ja nõnda need tunnid veini seltsis veeresid.

DSC 7408 T

Äkki märkasime, et kell kisub juba õhtu poole ning meie peame oma reisiga suunduma sadamasse, et sealt laevaga Peterburi poole suunduda. Teel sirutasime jalga ühe huvitava kaasaegse maja juures, kus oli pink koos lauaga kivi otsa seatud. Ei tea kas seal peabki niiviisi istuma, igal juhul peab laua peal asetsevat kraami kahe käega kinni hoidma, muidu veereb see laualt alla.

DSC 7465 T

EDASI VAATA LAEVAREISI VENEMAAL 2017

russia 640

finland 640

4. REISIPÄEV
SOOME, HELSINGI (SUOMENSAARI)

4.Päev. Helsingisse jõudsime varahommikul ning meil oli plaanis külastada Soumenlinna saari. Saared kust sõja ajal kaitseti Helsingi linna ja soome maad.

DSC 0381DSC 0377

Jalutasime Soumenlinna varemete vahel, seal olid sõja-aegsed käigud ja tunnelid. Palju sõja-aegset tehnikat ja kahureid.

DSC 0392

Päris väsinud olime juba sellest matkamisest ning sõitsime ka vahepeal soomes rongiga, linnast välja ja siis teise rongiga jälle linna tagasi. Ühel tänaval oli pikk-pikk laud. Laud oli ikka mitu mitu kilomeetrit ja laua juures oli tutvustav silt Soome 100. Saime aru, et Soomel on 100 aastapäev ning linnarahvas sai lauda kasutada pikniku pidamiseks.

DSC 0436

Tuiasime veel mööda linnatänavaid ning kui päike hakkas juba loojuma, suundusime sadamasse, et eestimaa poole tüürida.