SEIKLUSED SILMAPIIRIL

24.10.2019 - 30.10.2019
HELSINGI - MALAGA

Hiireke, Lõvikutsikas, Melle ja Rein

Seekordne reis Hispaaniasse oli hoopis teistsugune reis kui eelmised reisid. Seekord olime kutsutud koos Melle ja Reinuga ühe Reinu tuttava sünnipäevale NERJA. Nerja kuurortlinna kõige mägisema mäe otsa oli äsja villa soetatud ja oli vaja siis tähtsaks 50 aastaseks saamise puhul kõik tuttavad kokku kutsuda.

DSC 1312

JUX 0387

Sõpru ja tuttavaid oli lausa kokku kutsutud 13 erinevast riigist. Meie läksime Hispaaniasse kohe terveks nädalaks ja sellestki jäi väheseks ja palju palju kohti jäi veel nägemata.

DSC 1166

Seekordne lennureis kulges läbi Soome. Kõigepealt läksime siis Tallinnast õhtuse laevaga Soome ja Vantaa lennuvälja ooteruumis ootasime oma lennuaega Hispaaniasse. Saime lennujaama pinkide peal lausa tukkuda, kui hakkasime lennuki peale minema. Lennureis kestis neli tundi ja peagi olime Hispaanias.

Malaga lennujaamast rentisime auto kohe terveks nädalaks. Auto oli manuaalkäigukastiga ja väga ilus ja suht uus Ford Focus 2018a. Saime auto lennujaamast kätte ja kohe vurasime mööda kiirteed Nerja poole. Sõita oli vaja ca 80 km, siis pidime kohale jõudma.

JUX 0519

JUX 0530

Kiirtee lookles üles ja alla, oli lausa kuue realine. Kolm rida ühes suunas ja kolm rida teises suunas. Tunnelid mägedest läbi ja sillad üle kuristikkude. Lõuna Hispaania rannik on väga sarnane Tenerife ja Gran-Ganaria saarestikuga.

JUX 0409

JUX 0427

Peagi olime Nerja linnas ja hakkasime otsima kohta mis oli telefonisse GPS-i koordinaatidega märgitud. Sõitsime päris keerulise koha peale ja tundsime, et vajame juhiseid edasiseks kohale jõudmiseks. Kuid need GPS-i koordinaadid olid meid täitsa vale koha peale juhatanud.

Tegelikult pidime liikuma hoopis teises suunas. Läksime tagasi, juba hakkas pimedaks minema. Suundusime ühe ringtee juurde ning jäime ootama, et meile sinna vastu tullakse.

JUX 0527

Kuna Mellel hakkas sees kõik keerama ja paha oli olla, suunasime ta rooli keerama, siis ei ole aega paha tunda kuna kõik käed, jalad tööd täis seal rooli taga. Tee läks otse mäkke, Melle pani kohe ka kolmanda käigu sisse ja lendas üles nii et kummid suitsesid.

Tee oli ikka kohe väga järsk ja kohati ei olnud asfalditki, ainult kruus tolmas auto rataste all. Tee oli ka väga kitsas, et kui keegi juhtus vastu tulema, siis saad infarkti et kas mahub mööda või ei mahu. Möödasõiduks olid mõningad taskud tekkinud teele, et sinna pidi siis auto paigutama, et teine mööda mahuks. Igal juhul manuaalkäigukastiga sellisel teel püstloodis sõitmine on meie lagemaa inimestele tõsine katsumus.

Jõudsime siis villa ette. Uhke villa küll, see pidavat eesti naise elutöö olema. Et sellist villat palmi otsas, saad 50 juubeliks omale lubada. Ning see vaade – mäed, meri, eemal Nerja linn, teised villad ja ümberringi mango kasvatamise väljad.

JUX 0333

JUX 0331

JUX 0320

DSC 1183

Sellisest villast ei olegi võimalik iga päev tööl käia, ainult autoga saab liikuma ja isegi taksod ei ole nõus sinna sõitma. Veel vähem on võimalik jala poodi minna ja sealt kotiga süüa mäe otsa tassida. Seega pensionipõlves ei ole vaja nii keerulise koha peale elama minna. Meri ja linn ka suht kaugel, aga vaade see on võimas.

JUX 0510

Teisel päeval otsustasime minna kohe autoga ringreisile. Sihtkoht oli Granada ja Alhambra. Granadasse jõudsime, kuid Alhambrasse mitte. Linn oli autodest nii üle rahvastatud, et võimatu oli seal üldsegi mingisugust parkimiskohta leida. Lõpuks leidsime linnast väljuval suunal ühe kaubamaja maa-aluses parklas. Käisime linnas pitsat söömas ja kolasime veidi ka kaubanduses.

JUX 0447

JUX 0474

Peagi alustasime tagasisõitu, sest et kiiresti läheb seal pimedaks ja enne pimedat tahtsime ikka ööbimiskohas tagasi olla. Muidu ei leia koduteed üles.

Järgmisel päeval, laupäeval algas juba sünnipäev kell kaks päeval. Oli selline bankett algul, külalised kogunesid, tutvustasid ennast, šampusepokaal näppus ja kõik vaterdasid, igaüks mingis keeles mida oskas. Siis oli eeskava ja kultuuriprogramm, kohalikud flamenko tantsijad ja lauljad.

DSC 1251

JUX 1141

Siis tuli Argentiinlane paellat küpsetama – riis, erinevad merekarbid ja väga väga rasvane. Kõik sõid ja jõid. Ning õhtul saabus diskor tantsumuusikat korraldama.

JUX 0803

JUX 0886

JUX 0987

JUX 0969

Pidu lõppes siis kui kõik olid piisavalt lõbusas tujus ja ei tahtnud enam pidu lõpetada.

JUX 0742

Pühapäeval kondasime kohalikus Nerja linnas ja külastasime Cava de Nerjas. Koopad mäe sees kus moodustuvad sooladest ja kivimitest rippuvad purika moodi moodustised.

DSC 1290

Esmaspäeval otsustasime külastada eemalt paistvat Frigiliana linnakest. Väga huvitav linn, valget värvi majakesed tõusmas mööda mäekülge ülespoole. Autoteid selles linnakeses keskel puudusid. Lõputud trepid ja kitsad kitsad tänavakesed mis mõeldud ainult jala käimiseks. Ei tea kuidas sinna siis mööblit ja asju veetakse kui ainult jalgsi pääseb liikuma.

DSC 1261

DSC 1264

Rühkisime ka ülespoole, kuna mäe otsast paistis vana lossi moodi moodustis. Lossini me ei jõudnudki, sest et tee lõppes otsa ja edasi oli suht metsik maapind ja ei läinud sinna enam edasi kondama.

DSC 1270

DSC 1273

Tulime alla tagasi. Aga põnev oli see matk siiski. Teel nägime erinevaid puuviljade puid ja põõsaid – mangopuud, sidrunipuud, apelsinipuu, granaatõuna puu, avokaado puu, laimi põõsas, banaani puu ja muud veel tundmatud puud ja põõsad.

JUX 0771

JUX 0321

Teisipäeval jätsime pererahvaga hüvasti ning suundusime ranniku äärtpidi Gibraltari suunas. Tee kulges mööda kiirteed, kui tuli maksustatav tee ette siis suundusime kõrvalt mööda. Möödusime rikaste eestlaste Marbella linnakesest.

JUX 0556

JUX 0614

Gibraltari mägi paistis juba kaugelt. Gibraltar on Inglismaa osa ja seal kehtis rahaks Inglise nael, tuli ületada piiripunkt ja passikontroll. Parkisime auto Hispaania rannikule ja suundusime jala linnakest uudistama.

JUX 2529

Nagu Inglismaale oleks sattunud, punased telefoniputkad ja punased kahekordsed bussid vurasid ringi. Liiklus oli parempoolne, kuigi teadupärast on päris Inglismaal vasakpoolne. Meie eesmärk oli jõuda mäe otsa ahvisid kaema.

JUX 2505

DSC 1318

Et kiiresti liikuda mägiraudteeni, sõitsime punase kahekordse bussiga nii lähedale kui võimalik. Edasi läksime mõne kilomeetri jala ja sealt paistiski juba mägiraudtee mis pidi meid mäkke viima. Kuid järjekord oli ilgelt pikk ja otsustasime ühe kohaliku pisibussiga hoopiski mäele ringi peale teha.

DSC 1337

Mägitee oli kitsas ja käänuline, ahvid jooksid vabalt mäel ringi. Ei tea miks nad linnatänavatele kolama ei tule ja ainult seal mäe otsas püsivad. Ahvid olid inimestega harjunud ja elasid seal oma elu edasi, varastasid ühel mehel snikersi šokolaadi ära.

JUX 2374

JUX 2399

Bussike peatus vahete-vahel ja tegime pilte, eemalt paistis Aafrika rannik. Aafrikani pidavat ainult 28 km olema.

JUX 2397

Külastasime mäe sees asuvat koobast, kus vahel ka kontserdid toimuvad.

DSC 1330

Peagi vurasime bussiga alla tagasi ja jätkasime oma ringkäiku jalgsi edasi. Linn nagu linn ikka, palju turiste ja rahvast, suveniiripoode ja söögikohtasid.

JUX 2487

Jalutasime edasi, kinnitasime keha ja suundusime tagasiteele. Oli meil ju vaja sõita tagasi Benhavisesse ööbima. Gibraltar on ainulaadne koht maailmas ka selle poolest, et sinna jõudmiseks tuleb ületada lennujaam. Meie ületasime lennurajad tagasitulles jalgsi, kui tuleb või läheb lennuk, suletakse tõkkepuuga liikujad ja lennuk vurab mööda. Kui lennukiohtu ei ole, siis liiguvad jälle inimesed.

DSC 1340

Paljud Hispaanlased käivad üle riigipiiri tööl. Sest et teadupärast on Inglismaal kõrgemad palgad kui Hispaanias ja inimesed käivad seal tööl oma motikatega, nii saab kiiresti liikuda töö ja kodu vahet. Hommikul kõik see kari Gibraltari poole ja õhtul vastupidi tagasi. Meil on Soomes keerulisem ja ajaliselt kauem vaja tööle sõita kui Hispaanlasel Inglismaale- Gibraltarile tööle.

Gibraltarilt tagasi jõudes leidsime oma auto ja suundusime oma ööbimiskohta otsima. Seekordne ööbimine asus Benhavise linnakeses nimega Gran Hotel Benhavis SPA. Viis tärni – väga lux hotell mägede vahel. Kahju et õhtul nii hilja kohale jõudsime, ning ei olnud aega kohalikus linnakeses seigelda.

DSC 1358

Hommikul läks meil lennujaama sõiduga ikka väga kiireks. Jooksujalu lennujaamas kihutasime, megasuur lennujaam. Ei ole nii, nagu Tallinnas et 12 lauda ja kõik. Seal on vaja lennujaama ühest otsast teise jõudmiseks ikka kilomeetreid läbida ja kui aega ka veel napib, siis on olukord ikka hull küll. Kuna aega oli nii vähe, siis parkisime auto algul vale koha peale. Andsime Melle kohvri ära ja siis suundusime uuesti autot ära viima. Kõige tipuks ei leidnud õiget lennuväravat, jooksime nagu segased ühest väravast teise ja keegi meid peale ei tahtnud võtta. Viimasel minutil enne väravate sulgemist leidsime õige lennuvärava ja jõudsime lennukile, et sellega Soome sõita.

Soomest jällegi viimase laevaga Eestisse tagasi ja hommikul kohe jälle tööle. Meie kassikesed: Mintsu ja Mustu olid meie äraolekul naabrinaise käe all kenasti hakkama saanud ja kõik oli hästi. Kuni järgmise korrani, kui jälle kannad sügelema hakkavad ja rännukihk põue poeb. See juba varsti! Jõuluvana oli Aimarile reisipileti jõulukotti sokutanud. Minek on märtsi lõpus Aafrikasse – Sharm EL Sheik.