SEIKLUSED SILMAPIIRIL

SEIKLUSED LENNUKIGA 2019
EESTI - SAKSAMAA - PORTUGAL
APRILL 2019

Kunagi küsiti PIPI käest: „Kas sa tead kus asub PORTUGAL?“ PIPI vastas „Ei, ma ei tea kus PORTUGAL asub – aga LISSABONIS olen ma käinud!“

Kuna LÕVIKUTSIKAS oli PIPI lugu kuulnud, siis unistas temagi LISSABONI minna. HIIREKE mõtles, et kui LÕVIKUTSIKAS väga tahab – siis võib ju kevade ära käia. Kuid hoolimata heas mõttest sellel korral HIIREKE ise sinna ei lennanud. HIIREKE jäi lennukist maha, kuna tal jälle kepsud puruks. VOT!

Tallinna Lennujaama jõudes olime kolmekesi omapead. Meie kõige tugevam sammas HIIREKE võttis vaba aja!

DSC 1074

REIN teadis et LUFTHANSA on maailma kõige täpsem ja parem lennufirma Euroopas. Kuid ka tema pidi kõvasti pettuma – et kui turvakontroll oli läbitud ja kinnisse tsooni jõutud – selgus et lennu hiline pea tunni. No miks ei võinud seda natukenegi varem teada – oleks saanud vähemalt vabaduses suitsu tõmmata. Nüüd muudkui passi ja oota. LÕVIKUTSIKAS rahustas närvilist REINU, et hilinemine on täiesti NORMAALNE! Võta lõdvalt. Siis käis ta uurimas ka lennuväravast kas lennuk ikka tuleb ja kas me ikka järgmisele lennule jõuame, sest PORTUGAL asub nii kaugel, et sinna tuleb lennata lausa kahe lennukiga ühega SAKSAMAALE, FRANKFURTI ja siis sealt edasi LISSABONI. Aga FRANKFURT lennujaam on üks väga kohutav sõna – sest see on EUROOPA üks suurimaid ja keerulisemaid lennujaamasid, et kui seal kogemata ära eksib siis ei ole enam aega õiget kohta leida ja väga jube oleks olnud kahe lennu vahele lõksu jääda!

Teenindaja teadis öelda et LISSABONI lennule te jõuate vabalt. Sinna läheb kokku 12 reisijat ja järgmine lennuk ootab teid igal juhul ära!

Lõpuks leidsimegi koha oma valges linnu kõhus et lennata EESTIST kaugele SAKSAMAALE. LÕVIKUTSIKAL oli tegelikul A iste, ehk akna ääres. Aga ta susserdas sinna istuma hoopis MELLE – kes läks oma teisele lennu reisile. LÕVIKUTSIKAS susserdas enne ka lennupiletitega kõvasti, et üldse pääseda ise koos REINU ja MELLEGA ühte ritta istuma. Kuid SAKSAMAALT PORTUGALi lennates oli LÕVIKUTSIKAS omaette kuski akna ääres ja hoopis lennuki teises otsas.

Lennukis pakuti kohvi, teed, mahla, õlut ja veini. REIN võttis õlle ja oli väga üllatunud, et ei pidanudki maksma. Vaid kui see otsa saab, saab uue küsida. MELLE võttis apelsiini mahla, aga kuna ta oli targast internetist lennutoitude kohta palju lugenud – siis tema lennukis pakutud ise ei joonud ega söönud, seega REIN sai mahla ja kergeine endale. LÕVIKUTSIKAS mekkis aga punast veini. Kohe mitu topsi. Et enne kui SAKSAMAA paistma hakkas oli ta päris veinine.

DSC 1087

Kiired arvutused näitasid, et me pidime uue lennuki ülesse leidma vähem kui 40 minutiga. Õnneks oli LÕVIKUTSIKAS kaasa võtnud FRANKFURDI LENNUJAAMA kaardi ja kui buss seisma jäi B20 väravas, siis oli vaja ruttu – ruttu ülesse leida A30 värav, mis asus noh ikka päris kaugel sinna oli vaja minna ikka kohe väga kiiresti sibades! Jah – ühe kohapeal, kui jõudsime A terminali selgus, et neid numbreid mida meil vaja oli – nagu ei olnudki. Olid alguse numbrid ja lõpu numbrid, aga keskmisi ei olnud. LÕVIKUTSIKAS tegi otsuse, et kui keskmisi numbreid ei ole, siis tuleb minna algusnumbrite lõppu, äkki sealt hakkavad paistma keskmised numbrid. No nüüd sai REIN väga kurjaks – sest tegelikult tuli hoopis vasakule vaatamise asemel ka paremale vaadata sest keskmised numbrid jäid hoopis selja taha. Kõik see käidud maa – tuli uuesti tagasi algus punkti minna ja siis tõesti oligi keskmised numbrid kah olemas.

DSC 1121

Õnneks me leidsime lennukoridori ülesse ja selgus, et ka LISSABONI lend oli natuke edasi lükatud. Meil jäi aega isegi üles otsida tualett, suitsunurk ja suveniiri pood, kust LÕVIKUTSIKAS ostis oma koju jäänud HIIREKESELE teelusika, kuna HIIREKESEL on kodus lusikate kogu erinevatest riikidest – kus ta käinud on, aga SAKSAMAAL oli ta käinud, kuid lusikat ei olnud. Seega sai see lusikas nüüd olema!

Lennukisse istudes oli meil rõõm suur. Ning LÕVIKUTSIKA uued pinginaabrid sattusid olema samuti EESTIST. Nemad siis seletasid lahti – mida LÕVIKUTSIKAS ise tähele ei pannudki, et eelmises lennukis oli juba lennu ajal teatatud et mitmed erinevate linnade reisijad peavad öö veetma hotellis. Ainult need 12 LISSABONI lendajat saavad õhtul ära lennata, sest nende lennuk ootab nad ära!

Ega ei oleks tahtnud mõeldagi et meid oleks veel kusagile FRANKFURDI hotelli kärutatud ja hommiku vara üles ja tagasi. Me oleks kaotanud oma lühikesest. Kõigest 4 päevaga lennureisist sisuliselt terve päeva. Lendude hilinemise põhjuseks oli liiga suur tuul mis oli FRANKFURDI lennujaamal päeval olnud ja seetõttu ei saanud TALLINNASSE meile järgi tulev lennuk õigeaegselt startida.

Selles lennukis pakuti ka lisaks kohvile, teele, mahlale, õllele, veinile – veini sai jälle LÕVIKUTSIKAS. Selle korral anti igale ühele ainult üks vein, kuid minu kõrval olev vanaproua eelistas õllet, aga ta sai aru, et LÕVIKUTSIKAS armastab veini. Siis tegime sala kokkuleppe, et LÕVIKUTSIKAS küsib õlle ja veini ja vanaproua samuti, ning pärast vahetame et tema sai kaks õllet ja mina kaks veini.

DSC 1063

Meie lend oli pikk ja tore. Kuid mida lähemale PORTUGAL jõudis, seda sõbralikumaks inimesed said ja mitmed EESTLASED leidsid ootamatult suurest lennukist oma saatuse kaaslased üles ja meil tekkis isegi kambavaim. Käisime vahepeal vaatamas kas REIN on oma ruubiku – kuubiku kokku saanud. Sellel korral MELLE andis heale vaimule järgi ja siiski proovis söömist – tuli välja küll. Toit oli isegi väga maitsev. Toit mis meile pakuti pasta bolognese oli päris hea. Oleks võinud lausa teise portsu kah võtta ja MELLE arvas et talle oleks mahtunud küll ta ju eelmise lennuki peal jättis kohe spetsiaalset kõhtu ruumi.

Õpetasin lennates Melle ära ka kuidas jälgida mobiilist lennuki asukohta ja ta oli selles juba nii osav, et koguaeg teadis täpselt millise mäe kohal lennuk hetkel paikneb. Sellel korral avastasime isegi et MAPS.ME programm näitab lennukiiruse ja kõrguse kah ära. Kui hakkasime LISSABONILE lähedale jõudma oli MELLE väga üllatunud, sest lennuk vuras LISSABONIS ikka väga suure kaarega lausa mitusada kilomeetrit kaugemalt mööda. Aga siis kästi meil kohtadele minna – turvavööd kinni panna ja selgus see, et lennuk hakkab maanduma. Kuid jah, ta lendaski väga suure kaarega LISSABONIST mööda ja siis ookeani kohal keera sujuvalt ringi ja lähenes linnale hoopis Aafrika poolelt.

DSC 1086

Me hakkasime maanduma LISSABONI. Kell oli väga palju. Me hilinesime ligi poolteist tundi. Sest FRANKURDIS oli üks vanapaar – just see sama vanapaar, kes LÕVIKUTSIKA kõrval istus ära eksinud, ning lennuk ootas siiski ära ligi pool tundi.

Nad olid õnneks endast märku andud ühes suvalises väravas ja siis neid koguaeg juhatati kuni lennukini välja.