SEIKLUSED SILMAPIIRIL

LAEVAREIS 2012
PILDISTATUD GPS

VAATA PILTE

Oli käes taas talvine kuu. Jõulud möödas, uus aasta möödas – nüüd oleks aeg ikka võtta ette üks seiklusreis välisriiki. Hiirekesel ja Lõvikutsikal on juba viimastel aastatel kombeks võtta selleks välisriigiks Tallink laevakompanii poolt pakutud reis Stockholmi.

Me oleme varem ka mitu korda Rootsis käinud. Sellel korral olime õnnelikud, sest meie kajut asus enam – vähem kapteni silla all kaheksandal tekil ja ees otsas!

Kuid meri oli meie jaoks väga äkiline. Vaene Hiireke ei saanud öö otsa magada, sest merehaigus tungis ligi uksest ja aknast ja nii kogu öö.

Alles hommikul kui oli hommikusöögiaeg sai Hiireke oma nina kajutist välja pista ja nautida laeval olevat ilu ja peale hommikusööki otsustasime linna minna.

Ettenägelik lõvikutsikas vahetas endale ikka veidi taskuraha kah. Kokku oli ligi 70 rootsi krooni, mis eurodega võrreldes tundus ikka üüratu summa ja kui ta hommikul läks metroo pileteid ostma – siis mis salata, üks ots kahele inimesele oleks taskusse jätnud ainult kuus kohalikku krooni. Ühesõnaga, kogu taskuraha oleks otsas olnud.

No mis siis ikka – lähme jala. Ja tagant järgi mõelda sai see väga õige otsus, sest nüüd sattusime just sellistesse kohtadesse, kus me varem polnud sattunud. Leidsime ülesse mäed, kaljud, kivid, onnid ja kõik mida üks seikleja pool mägironija ikka ihkab.

Sai üles otsitud ka Vaasa laevamuuseum ja Estonia laevahuku mälestuspaik.

Edasi mööda jõe äärt partidest mööda ikka kesklinna suunas ja siis juba tavapärasele ringile.

Kuid kui olid tühermaad, mäed ja jõed ületatud siis otsustasime minna keha kinnitama. Ikka tavapäraselt Mac Donalds – mõned burgerid. Ja kui meil kõht täis tänavale sattusime – oli imestus suur. Vahepeal oli lumi maha sadanud ja kätte jõudnud ka Stockholmi valge talv. Lund tuli aina juurde ja juurde.

Ühe uhke kaubamaja taga oli ka teisi meiesuguseid rändureid kes olid keset lumemäge maha pannud telklaagri keset Stockholmi linna.

Kui ilm hakkas pimedamaks kiskuma läksime tuldud teed tagasi ja see mis oli hommikul nagu sügis, oli nüüd õhtul mõned tunnid hiljem mattunud paksu lume alla … talv!

Tagasiteel proovisime siis ära ka laeval hobuste võiduajamise võistluse – kus oleks tõenäoline olnud raha võita. Kuid meie kaks valitud hobust – kuuest hobusest olid kindlustanud juba alguses endale esikoha tagantpoolt alustades ja isegi proovikatsel … kus me enam rahaga ei panustanud, olid hobused truult viimased!

Eestisse tagasi jõudes, sai selgeks see – et tulevikus ikka tuleb enne vaadata tuule kiirust ja ilma kui tahame minna lustisõidule laevaga!